electrician.co.il

חשמלאים- להכיר את שוק הישראלי


שוק החשמל בישראל סובל מלא מעט בעיות, בעיקר בגלל העובדה שלא מעט אנשים שמגדירים את עצמם חשמלאים, הם לא בהכרח כאלה...


בישראל רשומים כיום קרוב ל-3000 חשמלאים, מתוכם כמעט 700 קבלני חשמל. רישום זה לא כולל כמובן אנשים שמגדירים את עצמם חשמלאים למרות שאין להם רישיון בתחום או שהינם עושים בנוסף לעבודות נוספות גם עבודות חשמל.
 
כאשר בוחנים את שוק חשמלאים ישראלי מגלים מספר מאפיינים בולטים, רוב שירותי חשמלאים שניתנים הם שירות תיקונים לבית ולמשרד או התקנת חשמל במקרה של בנייה חדשה, שיפוץ, שיקום וכדומה. 

לפיכך הלקוחות העיקריים של חשמלאים בשוק הישראלי הם בעלי דירות, דיירים משניים (שוכרים) או בעלי עסקים.
 

שוק חשמל ישראליחשמלאים
 
אחרי שמיפינו מעט את השוק הישראלי, נסביר כיצד ניתן להיות חלק משוק חשמלאים מוסמכים או חשמלאים ראשים (הדרגות הגבוהות ביותר בעולם החשמל).

תחילה יש לומר שהשוק של חשמלאים בישראל הוא שוק פתוח, תחרותי, ומבוסס בעיקר על תחרות ביישוב ובאיזור בו עובד חשמלאי.
 
הסיבה שהתחרות גדולה היא שכמעט ואין חסמי כניסה בפני המעוניינים להשתלב בענף. אומנם יש צורך ללמוד ולהוציא רישיון, אך ההשקעה הכספית לאחר מכן נמוכה. מדובר בהשקעה בכלי רכב, ציוד וכלים ושיווק.

אם נוציא את עלות הרכב מהמשוואה נגיע לעלויות של אלפי שקלים בודדים. בהנחה ועל כל תיקון או ביקורת גובה החשמלאי מינימום 100 שקל, אזי שתוך זמן קצר יחזיר החשמלאי את ההשקעה הראשונית שלו בבניית העסק (ההוצאות היומיומיות יתקזזו עם הגידול בלקוחות ובהכנסות).
 
יש לציין, שוק חשמלאים הינו שוק החי בסתירה. מחד, מדובר על שוק מוגבל, חשמלאי איננו יצרן או מפתח שמייצר מוצרים או תוכנות. הוא תלוי במצב של שוק הנדל"ן ובתקלות חשמל מקומיות. מאידך, מדובר על בעל מקצוע שהשוק צריך אותו כל הזמן.

הסיכוי שלא נצטרך חשמלאים בקרוב הוא קטן, מכאן שגם אם השוק רדום לזמן קצר עדיין סביר להניח שמדובר במשהו זמני אשר יכול להשתנות באופן קיצוני בעתיד.
 

כיצד אפשר לפתח את העסק
 
חשמלאי כמו כל בעל עסק קטן , אומנם מוגבל בתקציב השיווק והפרסום שלו, וכן השוק אליו הוא פונה הוא מלכתחילה מצומצם (אין טעם לחשמלאי מוסמך להשקיע בפרסום ארצי אם סביר להניח שרוב הלקוחות שלו יגיעו אליו מהאיזור שלו וביצוע עבודות מעבר  לאיזור זה, לא ישתלמו לו כלכלית).

מנגד עומדות בפני חשמלאים אופציות פרסום מקומיות רבות. למשל:
 

  • פרסום באינטרנט באמצעות מדריכים (חלקם בחינם, חלקם בתשלום סמלי)
  • פרסום באמצעות פליירים
  • פרסום באמצעות מגנטים על דלתות הבתים
  • שלטים במקומות בולטים בעיר
  • יצירת מוניטין טוב שיגרום ללקוחות לספר לחברים שלהם

פיתוח יתרונות בהקמת העסק
 
כפי שציינו השוק של חשמלאים הינו תחרותי מאוד והינו מוגבל מאוד על כן על חשמלאים לפתח יתרונות שונים שיקדמו אותם על פני חשמלאים אחרים.


הנה מספר יתרונות אפשריים:
  • גיבוש מחירון שיתאים לכל האוכלוסייה.
  • גיבוש שעות עבודה גמישות (כולל לילות, ימי שישי ועוד)
  • משרד ומחסן קרובים לבית , כך יחסכו הוצאות נסיעה ובזבוז זמן
  • להיות זמין כל העת בפלאפון, ביפר, אינטרנט
  • להעסיק עוזרי חשמלאים, אם נדרש, אשר יכולים לבצע את העבודה גם כאשר חשמלאים אינם נמצאים בשטח. כך יתאפשר לבצע שתי עבודות חשמל באותו מועד
  • לא לדחות לקוחות מעבר ליום, אחרת הם ייפנו אל חשמלאים אחרים.



13/08/2010    המאמר עודכן בתאריך 30/10/2017    electrician.co.il
פורום חשמלאים

© זכויות יוצרים – מאמר זה מובא על ידי אתר electrician.co.il, הינו בבעלותו הבלעדית והשימוש בו כפוף לתנאי השימוש המפורטים באתר. למען הסר ספק, מובהר בזאת כי אין לצלם ו/או לשכפל ו/או להעתיק ו/או לפרסם ו/או להעביר מאמר זה, או חלקים ממנו, לאף גורם. הפרת האמור לעיל בכל אופן או צורה אסורה בהחלט. בעלי המאמר יפעלו וינקטו בכל הצעדים המשפטיים העומדים בפניהם בכל מקרה של הפרה של תנאים אלו. במידה ואתם מעוניינים להשתמש בתכנים או חלק מהם – פנו אלינו דרך טופס יצירת קשר


קהילת חשמלאים - בואו הצטרפו
Copyright © 2018 electrician.co.il כל הזכויות שמורות
אתר חשמלאים מציג בפניכם מידע ועסקים מומלצים מתחום החשמל
מחפשים חשמלאי מקצועי ואמין? כל אחד ברשימה עומד לרשותכם
אנחנו עובדים עם חשמלאים האמינים והמקצועיים בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
יישוב:
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד!